Professionele huisstijl
Een professionele huisstijl, waar bestaat die uit? Logo, visitekaartjes, (digitaal) briefpapier, social media uitingen… Allemaal onderdelen die goed op elkaar afgestemd zouden moeten zijn. Dat zorgt namelijk voor herkenbaarheid en een betrouwbare uitstraling.
Is dat nu niet het geval bij jouw bedrijf? Dat is zonde!
Een professionele huisstijl, wat houdt dat in?
Een professionele huisstijl bestaat uit veel verschillende uitingen. Of het nu visitekaartjes, briefpapier of enveloppen betreft: we gaan samen voor een creatieve uiting, rekening houdend met jouw wensen.
Maar een huisstijl is ook de basis van bijvoorbeeld je website, advertenties, gevel- of autobelettering en social media uitingen. Als grafisch vormgever kan ik jou met al deze uitingen helpen.
De sterkte van een huisstijl wordt voor een groot deel bepaald door een vast gebruik van kleuren en lettertypes. Deze verbeelden als het goed is het karakter van jouw bedrijf en spreken je doelgroep aan.
Wat doet een sterk huisstijl ontwerp voor je bedrijf?
Een goed huisstijl ontwerp zorgt ervoor dat mensen jouw communicatie direct herkennen, dat wekt vertrouwen. Het geeft je bedrijf een vakkundige uitstraling en sterke identiteit.
Met een professionele huisstijl zorg je ook voor onderscheid ten opzichte van je concurrentie.
Maar ook uitingen op Facebook, LinkedIn en Instagram horen bij je huisstijl. Denk daarbij aan afbeeldingen voor posts, omslagfoto’s en dergelijke.
Jouw bedrijfsidentiteit wordt consequent doorgevoerd in alle gebieden.
Dat zorgt voor een professionele bedrijfsuitstraling.
Hoe zit het met jouw huisstijl?
Als je je verschillende uitingen naast elkaar legt, zie jij dan een consequente uitstraling? Let hierbij op kleur- en lettertypegebruik. De sfeer en kwaliteit van gebruikte afbeeldingen en de ‘tone-of-voice’ van je teksten.
Mocht het rommelig overkomen, dan is het goed om een afspraak te maken om te zien hoe we jouw huisstijl kunnen professionaliseren.
Zijn er nog vragen?
Je titel komt hier
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
Wat is het verschil tussen een huisstijl en branding?
Een huisstijl zijn visuele elementen, zoals een logo, typografie, kleuren en beeldtaal. Het doel is om een consistent beeld van het bedrijf te vormen.
Branding omvat veel meer: zowel de huisstijl als de complete identiteit van bedrijf. Branding gaat bijvoorbeeld ook over presentatie, communicatie en zaken als missie, visie en doelstellingen.
Visitekaartjes: die gebruikt toch niemand meer?
Dat is een interessante, de meningen zijn erover verdeeld. Het is vooral belangrijk dat je goed denkt aan je doelgroep. Bekijk deze LinkedIn-post maar eens. En dan vooral de commentaren eronder: https://www.linkedin.com/posts/krista-de-heer-5721b117_weg-met-het-visitekaartje-twee-voorvallen-activity-6827652781852164096-_8EL?utm_source=share&utm_medium=member_desktop
Wat zijn de belangrijkste onderdelen van een huisstijl?
Een huisstijl kan uit de volgende onderdelen bestaan: naam, logo, kleur, typografie (lettertype), vormentaal (stramienen/vlakken/curves/opmaak) en stijl van fotografie.
Waaraan herken ik een goed logo?
Een goed logo is eenvoudig. Je zou het bij wijze van spreken zelf simpel moeten kunnen natekenen. Het moet ook in verschillende formaten nog goed leesbaar zijn. En natuurlijk moet het de identiteit van jou of je bedrijf goed weergeven.
Ik wil kennismaken met Belliz
Er wordt zorgvuldig met je gegevens omgegaan. Ik bewaar ze alleen om je af en toe een berichtje te sturen en deel ze niet met derden 😉
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.